Guangzhou, China.

“Been there, done that.”

china-collage-5

Alweer iets langer dan een maand geleden kwam ik terug uit het mysterieuze maar prachtige land, genaamd China. Mysterieus omdat alles anders was, prachtig omdat mij dat wel beviel. Met anders bedoel ik ook echt alles was anders. De toiletten zijn gaten in de grond, er zitten weinig voedingsstoffen in de maaltijden en de mensen eten met name veel vis en veel noodles of rijst. De brandveiligheid is ver te zoeken en de elektriciteit kabels vond ik ook merkwaardig. De foto’s spreken wel voor zich denk ik, haha.

Wij als westerlingen/blanke mensen waren populairder dan ooit. Iedereen wilde met ons op de foto en vertelden hoe mooi wij wel niet waren. Een Chinees meisje vertelde mij zelfs dat zij crème gebruikt waarvan ze meer wit wordt. Een soort van zelfbruiner dus maar dan omgekeerd. Ook lopen alle Chinese meiden met een paraplu om maar niet nog bruiner te worden. Heel bizar.

img_2876

img_2852

img_2884
Zo mooi om deze bruid en bruidegom te zien stralen!

Mijn bevindingen over de Chinese mode is dat de Chinese meiden eigenlijk voorop lopen qua fashion. Trends die ik al gezien had op internet maar waar hier nog niemand mee loopt, die meiden lopen er dus al mee. Kleding kost daar ook gewoon geen drol. Ik heb daar een super gaaf suède jasje gekocht voor ¥89, dat is omgerekend ongeveer €12!!!

img_2885
Een fashion blogger in Guangzhou.

img_2732 img_2744

Ik ging naar China met mijn hogeschool. Ongeveer 40 studenten van allerlei verschillende opleidingen gingen mee voor het “Dutch lions and Chinese dragons” exchange project. Wij verbleven op de campus van het Guangzhou College of South China University of Technology wat gelegen is in het Huadu district. GCU was dan ook de universiteit die dit project begeleidde en elk jaar organiseert een andere afdeling binnen deze school het project. Dit jaar was dat de “jewelry school” en het programma zag er als volgt uit: ’s Ochtends volgden wij colleges over sieraden en ’s middags gingen we op excursies. Tijdens deze excursies bezochten wij onder andere de Yuen Yuen Taoist Temple, een tassenfabriek (BSK fashion), de markt in Foshan, en drie sieraden/stenen museums. ’s Avonds was er vrije tijd waarin wij naar KTV konden, winkelen of naar de Single’s bar gingen. Kortom: ik heb veel gezien en gedaan en zou deze reis dan ook nooit meer vergeten! ♥

20161018_090705img_2778 img_2840 img_2856 img_2887 img_309020161021_125644 img_2971 img_3038

Liefs, José.

9 gedachtes over “Guangzhou, China.

  1. Wauw wat ontzettend gaaf dat je dit hebt kunnen meemaken uit je studie. Dit zijn echt dingen die je moet doen en nooit meer gaat vergeten. Prachtige foto’s ook! Zou je nog een keer terug willen?

Geef een reactie

