Hotspots: uitgaansgelegenheden van Overijssel

Thank God it’s friday! Na een lange week school/werken zijn wij meiden natuurlijk toe aan even helemaal niets doen, of juist helemaal los te gaan en je gedachten en stress voor de deadlines van volgende week weg te dansen. En waar kan je dit nou beter doen dan in Overijssel?

Overijssel wordt vaak gezien als boers, maar juist híer gebeurd het allemaal. Ik als heel erg bijna 17-jarige (nog maar 11 dagen jeej) ging hier namelijk al vanaf mijn 12e uit. Toen ik in het gastgezin in Berlijn met nog een paar andere meiden van mijn leeftijd uit Haarlem zat, verbaasde mij het heel erg dat zij nog nooit waren uit geweest. Bij hun in de buurt schijnt namelijk alles 18 plus te zijn… Hier keek ik nogal van op want in Overijssel is alles 16 plus, en voor de jongeren zijn er verschillende teenage-party’s.

Om te bewijzen dat Overijssel helemaal niet boers is en wij hier helemaal niet op klompen lopen, heb ik een lijstje gemaakt met dé hotspots waar je moet zijn voor onvergetelijke nachten. Ben je al benieuwd?

 partyBron: weheartit.com

#1. Dieka (van de Kruusweg)

Dieka staat met stipt op nummer 1 bij mij. Het is als een kasteel zo groot en zo ziet het er na mijn mening aan de buitenkant ook uit. Echt een paradijs. Er zijn hier zoveel verschillende zalen dat er voor iedereen wel een geschikte muziekstijl te vinden is. Ook staan hier wekelijks de grotere dj’s en soms ook bands op te treden.
Plaats: Markelo
Geopend: Elke zaterdag avond van 22.00 – 03.45. De entree is vanaf 16 jaar.
Entree: €7, ga je met de bus? Dan kost de entree nog maar €5.

BrOOeeUIYAAIIjKqFoto gemaakt met mijn telefoon tijdens een optreden van Code Black

Dieka

Het geweldige kasteel genaamd Dieka. Het oog wil ook wat. ♥_♥

#2. Boode op zondag

Om je weekend nog een keer écht goed af te sluiten, bestaat het uitgaan op een zondag avond. En dan vervolgens heerlijk met je brakke hoofd op maandagochtend in de schoolbanken zitten de belevenissen met je vrienden te bespreken wie wat heeft beleefd. Heerlijk dit soort avonden, ik kijk er nu al weer naar uit. Boode is iets kleinschaliger als de gewone discotheken hier in de buurt, maar daarom zeker niet minder leuk! Het is er juist heel gezellig. Boode heeft een breed aanbod aan muziek en er komen regelmatig leuke bandjes optreden.
Plaats: Bathmen
Geopend: Elke zondag avond van 20.00 – 01.00. De entree is vanaf 16 jaar.
Entree: €6.

10470207_10152875748768906_4910431588363344476_o

#3. Zaal Dijk

Hier ging ik vooral vaak heen toen ik 15 was, en heb er dan ook heel wat zaterdag avonden versleten. Ook hier zijn meerdere zalen met muziek voor ieder wat wils, zoals bijvoorbeeld een heel gezellige apreski. Wat ik persoonlijk nog mis is een snackbar, voor de rest vind ik het er top.
Plaats: Lemele
Geopend: Elke zaterdag avond van 21.00 – 03.00. De entree is vanaf 15 jaar.
Entree: €6, bij speciale avonden is de entree €7.

tess verjaardag

#4. Lucky – the feel good provider

Hier ben ik nog maar een keer geweest, en toen vond ik het er niet geweldig. Waarom ik het dan toch in dit lijstje zet? Omdat ik weet dat veel mensen het hier helemaal geweldig vinden. Het kan natuurlijk zijn dat ik het die avond slecht getroffen heb en dat ik het er een volgende keer wel leuk vind. Ik was die avond namelijk ook niet fit. De muziek was wel leuk en de “vuur-spuw-dingen” naast het podium (zo noem ik het maar even), vond ik wel heel vet als de beat werd gedropt.
Plaats: Rijssen
Geopend: Elke zaterdag avond van 21.30 – 04.00. De entree is vanaf 16 jaar.
Entree: €6, bij speciale avonden is de entree €7.

20120707-IMG_3426

Dit waren nog lang niet alle uitgaansgelegenheden van Overijssel. Zo heb je bijvoorbeeld ook nog Takens en De Leeren Lampe. Hier ben ik alleen vroeger met de teenage-party’s geweest, dus ik weet niet hoe het er op de zaterdagavond aan toe gaat. Maar een keer uitproberen dus. (:

Welke uitgaansgelegenheden raden jullie nog meer aan? En gaan jullie graag uit? Let me know!

Liefs, José.

13 gedachtes over “Hotspots: uitgaansgelegenheden van Overijssel

  1. Ik ben één keer toen ik op vakantie was in Overijssel naar een schuimfeest voor 12+ geweest, dat was behoorlijk saai haha! Als je dit lijstje nou een paar jaar eerder had gemaakt… 😛 Wel leuk om te lezen verder! Ik woon in Amsterdam en daar heb je geen uitgaansgelegenheden die mensen onder de 18 binnenlaten. Er zijn wel bepaalde feesten voor 12+, 15+ of 16+.

  2. Wat grappig om dit te lezen, als je 18 bent mag je plotseling zoveel meer! Ik ga eigenlijk alleen maar uit in Utrecht of Amsterdam, de grotere feesten! Toen ik nog een stukje jonger was ging ik wel eens naar Takens, dat was ook altijd wel leuk!

Geef een reactie

