Zilveren oorbellen by Wieke Derks

Een tijdje geleden werd ik benaderd door Wieke, of ik een paar oorknopjes, ontworpen en gemaakt door haar zelf, wilde uitproberen. Wieke is afgelopen zomer afgestudeerd als goudsmid en wil graag binnenkort haar eigen bedrijf beginnen. Op haar facebook pagina heeft ze al een mooie collectie staan.

SAM_3917

SAM_3922

De oorbellen komen heel schattig ingepakt, met een roze strikje en een roosje. Echt als een cadeautje. Eenmaal uitgepakt zitten de oorknopjes in een mat zwart doosje met de W van Wieke er op. So pretty.

SAM_4047

SAM_3927

De oorknopjes zelf zijn gemaakt van echt zilver. Het is een bol geslagen rondje met daarin gesmolten bolletjes zilver. Tussen de bolletjes heeft Wieke het wat donkerder gemaakt met beits (zwavel) zodat het zilver oxideert en zwart wordt. Dit vind ik echt heel leuk en origineel bedacht!

SAM_4145

De oorknopjes kosten €85, en dat vind ik dan ook een goede prijs voor oorknopjes die helemaal met de hand, van echt zilver, gemaakt zijn. Gewoon het idee alleen al, dat ze helemaal met de hand gemaakt zijn vind ik zó leuk en speciaal! Geen enkel sieraad zou dus helemaal hetzelfde kunnen zijn en dus is alles heel uniek.

Wieke maakt niet alleen oorbellen, maar ze maakt ook nog een heleboel andere toffe sieraden! Ik zou het echt leuk vinden als je een kijkje zou nemen op haar facebook pagina. Mocht je geïnteresseerd zijn in haar sieraden, kun je haar een privé berichtje sturen.

Wat vinden jullie van deze oorbellen?

Liefs, José.

19 gedachtes over “Zilveren oorbellen by Wieke Derks

Geef een reactie

