Shoplog Berlijn! – o.a. MAC & DM

goed1

Jeej, deze meid is weer terug uit Berlijn hoor! Maar damn, ik wil zo graag weer terug… Ik zat samen met drie vriendinnen en nog vier andere meiden van een andere school in een heel gezellig gastgezin.

Wauw, Berlijn is zo mooi… ik heb er heftige dingen gezien van bijvoorbeeld de muur en de tweede wereld oorlog, want het was tenslotte een werkweek van school, maar er was ook genoeg vrije tijd over om te winkelen! En dat heb ik dan ook zeker gedaan. 🙂

SAM_3990

Als eerste het pronkstuk van mijn nieuwe aanwinsten; MAC Russian Red! Dit is mijn allereerste MAC product, so I was really excited. :’) Ook weet ik gewoon nu al zeker dat dit zeker niet mijn laatste MAC product zal zijn. Wel vond ik het apart dat de lipsticks in Duitsland €1 duurder zijn dan in Nederland (€19,50), terwijl alle drugstore make-up zoveel goedkoper in Duitsland is vanwege minder belasting.

SAM_39456In de DM (een bekende drogisterij zoals Kruidvat) kwam ik Maybelline Baby Skin tegen, wat de dupe van de Smashbox Photofinish primer schijnt te zijn. Dit product is niet in Nederland verkrijgbaar (ik verwacht dat dat nog wel gaat komen) dus dat verlaagde de drempel extra om hem mee te nemen! Ik betaalde hier €8,85 voor.

SAM_3959

Mijn foundation is bijna op dus ik besloot om alvast een nieuwe aan te schaffen, maar ik wou wel een andere uit proberen. Ik koos voor de Maybelline Fit Me foundation in de kleur 105 Natural Ivory. Voor deze foundation heb ik echt zoveel minder hoeven te betalen dan in Nederland: namelijk maar €8,75! In Nederland betaal je voor dezelfde foundation €14,49… heb ik weer even mooi €5,74 bespaard. (Tatta’s be like)

SAM_3937SAM_3945

Ook kocht ik dit leuke oogpotloodje van Essence, in de kleur Metal-Phantom. Ik denk eigenlijk wel dat hij in Nederland ook te koop is, maar dit weet ik niet zeker. Hij is goed gepigmenteerd en ik kan haast wel zeggen dat hij waterproof is, want ik kreeg de swatch echt met moeite van mijn hand, ook al gebruikte ik Demak’up remover. Voor dit potloodje betaalde ik €1,95.

SAM_4005

Ook de Maybelline Baby Lips zijn veel goedkoper in Duitsland dan in Nederland. Ik betaalde er €2,45 voor terwijl de Electro varianten in Nederland €4 kosten. Score! Van deze kocht ik er twee, eentje voor mijzelf en eentje voor mijn zusje die echt verslaafd is aan die dingen. Wat een lieve zus ben ik toch weer. (:

Als laatste kocht ik nog een blending brush en een roze make-up ei van het merk Ebelin, dit is het huismerk van de DM. Het roze ei had ik al eerder gehad en was me toen erg goed bevallen. Over de blending brush had ik ook goede verhalen gehoord dus ik ben daar ook echt benieuwd naar!

Willen jullie nog ergens reviews van zien?

Liefs, José. ♥

20 gedachtes over “Shoplog Berlijn! – o.a. MAC & DM

  1. Berlijn is te gek, hè?! Samen met Londen mijn favo stad!
    Duitse drogisterijen zijn GE-WEL-DiG! Zoveel keus en zoveel goedkoper! Ik sla ook altijd mijn dagelijkse dingen daar in, zoals deo en douchegel. Scheelt gewoon meer dan de helft qua prijs!

Geef een reactie

