Urban Decay primer potion vs. Essence I love stage eyeshadow base

Al jaren is er een hype met twee bekende oogschaduw basissen: Urban Decay Primer Potion en Too Face Shadow Insurance. Echter zijn deze twee producten niet zomaar overal te verkrijgen, en zijn ze ook niet heel goedkoop. Maar zijn deze primers dan ook zoveel beter dan de wat budget vriendelijkere varianten uit de drogisterijen? Ik besloot Urban Decay Primer Potion te kopen in de Sephora in Annecy. Thuis had ik al de Essence I love stage eyeshadow base liggen. Tijd dus voor een battle!

SAM_3858

Urban Decay (UD) komt met een tubetje en Essence komt met een soort lipgloss systeem (spons applicator). Beide manieren vind ik fijn in gebruik.

Voor een tube van Urban Decay betaal je €20,60. Hierin zit 11 ml aan product.
Voor de oogschaduw basis van Essence betaal je €2,49. Hierin zit 4 ml aan product.

Een groot prijsverschil, dat wel. Maar als je kijkt naar het verschil van de inhoud vind ik het wel echt meevallen.

SAM_38633

Dan de swatches met beide oogschaduw primers. Voor deze swatches heb ik Firestorm uit het Sleek Storm palette gebruikt. Ik had veel verhalen gehoord dat de primer van UD je oogschaduw meer dimentie kreeg, de oogschaduws meer gepigmenteerd werden en dat ze het een hele dag volhouden zonder te creasen. Dit alles heeft Urban Decay zeker waar gemaakt! Kijk het verschil, op de swatches lijkt dezelfde oogschaduw ineens veel donkerder te zijn dan op de swatch van Essence. Wauw.

Met de oogschaduwbasis van Essence heb ik wel eens gehad dat de oogschaduw halverwege de dag al begon te creasen. Mweh.

Conclusie, is it worth the hype? Yesss! Ik vind dat Urban Decay Primer Potion deze battle zeker gewonnen heeft! Je betaald er misschien wat meer voor dan gemiddeld maar hey, dan heb je ook wat. Het enige nadeel is dat het zo slecht verkrijgbaar is sinds de Sephora weg is uit Nederland. Wel kun je het bestellen op Beautybay.com. Essence I love stage eyeshadow base is daarintegen gewoon wel lekker dichtbij te koop: bij het Kruidvat.

SAM_3856

 

Hopelijk hebben jullie wat aan deze battle gehad!

Liefs, José.

18 gedachtes over “Urban Decay primer potion vs. Essence I love stage eyeshadow base

  1. Wow crap, die van UD is ook wel wat duurder, maar je ziet wel duidelijk resultaat bij de swatch battle. Ik houd hiervan! Zelf had ik de Etos en Too Faced Shadow Insurance vergeleken en die leken echt heel erg op elkaar, maar hier steekt UD met kop en schouders bovenuit. Ik zat laatst nog te twijfelen of ik deze moest gaan aanschaffen omdat mijn primer bijna op is.. damn, nu weet ik het niet meer, haha!

  2. Super leuk artikel! Leuk zo een battle tussen een duur product en een budget product! Zo kun je echt super goed het verschil zien. De oogschaduwbasis van Urban Decay ziet er inderdaad een stuk beter uit! Liefs

  3. Leuke VS! Ik heb toevallig dezelfde van Essence, en een paar testertjes van UD primer potion (die zaten bij het Naked 3 palette). En ik vind de primer potion echt velen malen beter en fijner. Wanneer ik de primer potion gebruik zit mijn make-up s’avonds er nog vlekkeloos op, ideaal ❤

Geef een reactie

