Shapen à la Kim Kardashian + inspired look

Afbeelding

Al een hele tijd kijk ik vol bewondering naar foto’s van modellen op Tumblr hoe hun gezicht geshapet is. Kim Kardashian is hier een bekend voorbeeld van. Shapen (ook wel contouren genoemd) houd in dat gezicht een iets mooiere vorm krijgt, door te spelen met schaduwen. Vandaag laat ik zien hoe je dit doet, én ik heb er nog een inspired look aan toegevoegd. Enjoy!

Deel 1: Shapen

1

Deze producten heb ik gebruikt: YTC concealer, veeeelste donkere BB cream van Vichy, een bronzer van een onbekend merk, een foundation van L’Oréal en een wit krijtje uit de schmink doos van carnaval. Let’s get started!

2

Als eerste gebruikte ik de YTC concealer om wat oneffenheden weg te werken. Vervolgens tekende ik met het witte krijtje driehoekjes op mijn wangen en op mijn voorhoofd. Vervolgens trok ik een witte lijn over mijn neus en kleurde mijn kin in. Ook trok ik nog een lijn bij mijn neushoeken voor extra diepte.
Daarna gebruikte ik een veel te donkere bb cream. Dit smeerde ik over mijn kaaklijn, naast het witte lijntje over mijn neus en naast mijn wenkbrauwen en ogen.

3

Met een foundation in mijn eigen huidskleur blende ik daarna alles goed door elkaar. Als laatste bracht ik nog een beetje bronzer aan op mijn jukbeenderen, maar ik deed dit wel heel lichtjes. Het is wel een echte plamuur look dus ik zou het niet snel in het dagelijks leven dragen.
And then you’re done!

Deel 2: Kim Kardashian look

4

Dit zijn de producten die ik hiervoor gebruikte: plakband (ja je ziet het goed), Catrice absolute nude palette, een heel erg oude Catrice oogschaduw (010 metallic dust) met nog het oude logo erop, Hema wenkbrauw potlood, Max oogpotlood, Max lipstick, Dr. Pierre Ricaud mascara, NYC City Curls mascara en NYC eyeliner.

5

Hier heb je de plakband dus voor nodig! je plakt je oog af langs je onderste wimper rand zodat je een strakke oog-look kunt maken. Aan het einde haal je de plakband weg. Op de foto zie je trouwens ook goed dat je niet moet vergeten je nek en hals ook te shapen, zoals ik dus deed… ;d

6

De gedateerde oogschaduw van Catrice gebruikte ik als highlighter op het wenkbrauw bot en in de ooghoeken. De donkerste kleur van het nude palette bracht ik aan in de arcade boog en het 4e kleurtje vanaf links op het nude palette bracht ik aan op het ooglid. Je mag overal lekker veel op smeren, want er zit toch plakband dus je kunt toch niet uitschieten. (:
Daarna blend je alles goed. Met het Max oogpotlood zet je een klein lijntje vanaf het plakband in de arcade boog tot ongeveer de helft. Ik maakte een wing met mijn liquid eyeliner van NYC, dit kan je heel mooi doen door lekker dik over het plakband te gaan. Hierna blend je alles nog weer een keer.

7

Tadaaaaaaa! ;d Als finishing touch smeerde ik nog wat laagjes mascara en een roze lipstick van Max op.

Oke ik lijk dus totaal niet op Kim, maar het is wel hoe zij haar make-up draagt. Ook voel ik me nu echt een enorme wortel, maar ach, hashtag yolo. ;d

Wat vinden jullie van shapen?

Love, José. ♥

22 gedachtes over “Shapen à la Kim Kardashian + inspired look

Geef een reactie

